انتخاب کلاه بر اساس فرم صورت

کلاه‌های زنانه و مردانه در طول تاریخ تغییرات زیادی داشته اند. چیزی که همیشه به عنوان یک اصل ثابت باقی مانده است انتخاب کلاه بر اساس فرم صورت است. در ادامه مطلب به این موضوع و معرفی کلاه‌های مناسب با هر فرم صورت می‌پردازیم.

صورت مربعی
کلاه هایی با لبه‌های گرد برای این فرم صورت مناسب است. لبه‌های گرد توجه را از روی زوایای صورت برمی دارد. هرچه لبه پهن تر باشد صورت باریک تر نشان داده می‌شود. کلاه‌های لبه دار، نمدی، کپ و بیسبال میتوانند انتخاب‌های اول برای این فرم صورت باشد.
صورت بیضی
می‌توان گفت همه کلاه‌ها با صورت بیضی همخوانی دارد. البته کلاه شاپو با لبه‌های متوسط بهترین گزینه برای این صورت است. یادتان باشد هر چه لبه کلاه باریک تر باشد صورت بیضی باریک تر و لاغرتر نشان داده می‌شود.
صورت کوتاه
کلاه‌های با تاج کوتاه برای این فرم صورت گزینه خوبی است. این کلاه‌ها فرم صورت را کشیده تر می‌کند.بهنر است از کلاه‌هایی با رنگ‌های روشن برای صورت‌های کوتاه استفاده شود.
صورت گرد
کلاه هایی با تاج متوسط صورت گرد را متعادل می‌کند. هرچه لبه کلاه باریک تر باشد بهتر است. اگر صورت گردی دارید کلاه را نباید خیلی روی پیشانی پایین بکشید. کلاه‌های جذب و گرد برای این صورت مناسب نیست. کلاه منگوله دار، فدورا، هامبورگ، نیوزلند مناسب صورت گرد است.
فرم صورت مستطیلی
کلاه‌های پرک دار برای این فرم مناسب است. اگر فرم صورت شما مستطیل است کلاه را تا ابروها پایین بیاورید. کلاه لبه دار یا کلاه‌های بافت لبه دار بهترین گزینه برای فرم صورت مستطیلی است.
پایان
با داشتن کلاه می‌توانید استایل شخصی خودتان را داشته باشید. حتی اگر به این پوشش علاقه چندانی ندارید حداقل در فصل‌های سرد سال از مدل‌های زمستانی آن استفاده کنید. اگر شما هم با چرم کروکو موافقید که یکی از زیبایی‌های زمستان،پوشیدن لباس‌های گرم زمستانی و شال و کلاه کردن است!